سید مهدی صدرالساداتی به اتهام ‎اقدام علیه امنیت ملی از سوی دادگاه روحانیت بازداشت شد

به گزارش یزدفردا سید مهدی صدرالساداتی روحانی جنجالی اینستاگرام است که با انتشار زندگی لاکچری و سلطنت طلبی سران مملکت و روحانیت به محبوبیت رسیده بود, از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بود و مشخص شد فعلا در بازداشت به سر میبرد.پیش از این نیز صدراساداتی عکسی از خود منتشر کرده بود که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. بعد از چند روز  بی خبری از این روحانی جنجالی ,برادر وی با اکانت سید مهدی صدرالساداتی پیام زیر را نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید اینبار ادبیاتی متفاوت و شکل و شمایل همیشگی را در این پست نبینید چون اینجانب برادر سید محمد مهدی صدر الساداتی این پست را می گذارم.

ابتدا شرح مختصری از غیبت دو روزه ی برادرم را به اطلاع دوستان میرسانم.

پس از احضاریه ی دادسرای ویژه روحانیت در شعبه تهران بدون مطرح کردن موضوع اتهامات وی را احضار کردند که این احضاریه از طریق خود ایشان اطلاع رسانی شد.

ایشان دیروز حوالی ساعت 10 صبح در دادسرا حضور یافت و تا ساعت 15 هیچ اطلاعی از ایشان به بستگان و دوستانشان نرسید.

اینجانب از طریق برخی از دوستان این ماجرا را پیگیری کردم نهایتا متوجه شدم که ایشان را بازداشت کردند.

پس از پیگیریهای پیاپی متوجه شدم که به ایشان اجازه ی هیچ نوع تماس جهت وثیقه یا کفالت یا اطلاع رسانی را هم ندادند و بنده نیز که پیگیر بودم با جوابهای سربالا و بی ربط مواجه میشدم تا نهایتا در وهله ی اول کفالت 20 میلیونی را قبول کردند ، یکی از دوستان که کارمند رسمی دولت نیز میباشد جهت کفالت ایشان به دادگاه مراجعه کرد اما کفیل را رد کردند و پس از مدتی دوباره به او زنگ زدند که بیاید، بعد برگه وثیقه ی 100 میلیونی را نشان دادند ، اما بر اثر گذشت زمان دیگر فرصت وصول وثیقه منتفی شد ، لذا ایشان دیشب را در زندان اوین سپری کردند ، در کمال شگفتی امروز صبح که جهت اجرای وثیقه مراجعه کردم وثیقه ی 100 میلیونی را نیز قبول نکردند و گفتند پرونده های دیگری در راه است که هنوز تفهیم اتهام نشده و وثیقه سنگینتر میشود و تا وقتی که اتهامات جدید تفهیم نشود مبلغ وثیقه هم روشن نمیشود و در حال حاضر پاسخگوی هیچکدام از پیگیریهای ما نیستند ، بنابراین مشخص میشود که سید مهدی امشب را هم میهمان زندان اوین خواهد بود.

چند فقره از اتهاماتی که به ایشان نسبت داده اند که مربوط به ماجرای ده ونک میباشد از این قرار است : تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه نظام ، اخلال در نظم ، توهین علیه مامور نیروی انتظامی و ...

اکنون چند نکته مبهم در مورد وضعیت سید مهدی را متذکر میشوم : حق وکیل را به وی ندادند در صورتی که طبق بند 190 کیفری ایشان حق گرفتن وکیل را دارد.

پرونده دارای شاکی مشخصی نیست و با گزارشات تهیه گردیده که باید احراز شود.

متهم حق دارد پرونده را بخواند و از آن کپی داشته باشد (آگاهی از اتهامات).

و در آخر احتمالا فردا با شرایطی که در حال حاضر مشاهده میشود ، بعید به نظر میرسد که مبلغ وثیقه مشخص شود.

این پست را جهت اطلاع رسانی به اصرار دنبال کننده های سید مهدی صدرالساداتی گذاشتم و امیدوارم پیگرد قانونی نداشته باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏
دکتر علی صابری تولایی عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه امام صادق (ع) در جمع ده ونکی ها امشب:

«آقایان دانشگاه الزهرا، جلسه توجیهی خصوصی برای رفع ابهامات بنده نداریم. نخیر!‌ شما بیا در یک جلسه عمومی که همه حضور دارند شما حرف بزن و دفاع کن..

آقای قاضی کلنگ ات را بردار. روی سر ۹۰ تا خانواده می خواهی خراب کنی. این قدر نباید بررسی کنی و ملاحظه کنی؟ اینها که حتی یک وکیل هم نداشته اند. در طرف مقابل که یک تیم حقوقی برای دانشگاه ۶ سال با حقوق مکفی کار کرده..! آقای قاضی تو وضعیت و دستور دولت را ندیدی؟

نمی خواهم بحث حالا احساسی بشود. بنده و دوستان حقوقدانم پرونده را مطالعه کرده ایم و می دانیم ابهامات جدی در پرونده است و به این یقین رسیده ایم که رای بر خلاف_شرع صادر شده است.»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا