مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد خواستار توسعه گردشگري فرهنگي در سايه گردشگري تاريخي و ميراثي شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد؛ در نشستي با حضور مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري، فرماندار و بخشدار مركزي شهرستان اشكذر و همچنين مسئولان برخي دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان در رابطه با مسائل و مشكلات كاروانسراي شمسي هم‌انديشي و تصميماتي اتخاذ گرديد.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در اين نشست، بيان كرد: توسعه گردشگري بايد به گونه‌اي برنامه ريزي و مديريت شود كه گردشگر علاوه بر گردشگري ميراثي و بازديد از اماكن تاريخي بتواند به گردشگري فرهنگي نيز بپردازد.
«محمود زارع رشكوئيه» ادامه داد: دیدن جاذبه‌های فرهنگی خاص همچون اماكن تاريخي، نشانه‌های فرهنگی، هنرها، صنايع دستي و نمایش‌هاي منحصربه‌فرد در يك مكان گردشگري باعث مي‌شود گردشگر از هرنقطه از جهان تنها به قصد بازديد از آن مكان خاص مسافرت كند.
زارع رشكوئيه افزود: اين وظيفه جامعه میزبان است كه بوسیله آثار هنری، تاریخی، علمی، سبک زندگی و یا میراثی موجب جذب و هيجان گردشگران بخصوص گردشگران خارجي شود.
گفتنی است کاروانسرای شمسی بنایی به جا مانده از دوره قاجار در فاصله 35 كيلومتري جاده يزد-ميبد است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و توسط بخش خصوصی مرمت، بازسازی و تجهیز شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا