استاندار یزد با بیان اینکه توجه جدی به حوزه گردشگری موجب پیشرفت و توسعه استان می شود، گفت: گردشگری مزیت بزرگی ‌برای استان یزد است که باید بر مبنای ساختارهای اجتماعی و فرهنگی بومی در چارچوب قانون به صورت جدی دنبال و تقویت شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، یکشنبه شب بیستم آبان ماه بیستمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان‌ به ریاست "محمود زمانی قمی" استاندار یزد ‌و با حضور "علی ز‌ینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این ستاد در تالار کوثر استانداری یزد با موضوع حل مسائل و مشکلات مرتبط با پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه بیان کرد: ‌لازم است به منظور حل مسائل و مشکلات این حوزه، نشستی یک روزه با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی و عضویت دستگاه های خدمات رسان تشکیل شود.
"‌محمود زمانی قمی" ا‌دامه داد: با توجه به اینکه بخش گردشگری مانند دریایی عمیق بسیار وسیع و دامنه دار است، غواصان ‌ماهر هم در شناسایی همه بخشهای آن ناتوان هستند به همین دلیل باید تمام جوانب با مراقبت های منطقی و در چارچوب قانون مدنظر باشد.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: باید با توجه به ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی مسئولیت حفاظت و حراست از خوشنامی استان و ایجاد فضای سالم ‌را عهده دار باشیم تا مسائل روانی و آرامش جامعه دچار آسیب نشود.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: اگر همه ‌مراکز اقامتی استان شناسنامه دار شوند به راحتی می توان نظارت را گسترش داد و زمینه برای حضور گردشگران بهتر و بیشتر می شود.
استاندار یزد با بیان ضرورت اراده همه بخشها برای حل مشکلات حوزه گردشگری، ‌گفت: توجه جدی به این حوزه موجب پیشرفت و توسعه استان می شود و باید بتوانیم بدون کمک به دیگران و با همدلی و تعامل لازم مشکلات را در استان حل کنیم.
زمانی قمی با اشاره به تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا به ویژه در بخشهای اقتصادی و دارویی، ‌تصریح کرد: اگر می خواهیم مشکلات این حوزه ها حل شود و ایرانی سربلندتر از همیشه را به دنیا معرفی کنیم، ضروری است از مزیت های مختلفی همچون گردشگری و میراث فرهنگی که در استان یزد ‌دارای شرایط بهتری است، استفاده لازم را داشته باشیم.
گفتنی است در این جلسه مشکلات مناطق گردشگری استان مانند بام تفت، مجتمع گردشگری گل بار گشت، مجتمع پاییزان، اکوکمپ ١٤ معصوم و سایتهای تاریخی و طبیعی، هتل مهتاب و خورشید و هتل سیب و نار در مسائل تسهیلات بانکی، مالیاتی، زمین و زیرساختها بررسی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا