یکی از رسانه‌های کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش داد، از سرگیری مانورهای نظامی در مقیاس کوچک میان آمریکا و کره جنوبی نقض کننده توافقاتی است که با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره به دست آمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حدود 500 نیروی ویژه آمریکا و کره جنوبی اخیرا رزمایشی مشترک را برگزار کردند که قرار بود در ژوئن سال جاری میلادی برگزاری شود.

روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی امروز نوشت: برنامه تبادل تفنگداران ویژه نیروی دریایی کره جنوبی موسوم به KMEP نقض کننده توافق 19 سپتامبر سال جاری میلادی امضا شده میان مقام‌های دو کره است که در آن خواسته شده بود تا تمامی اقدامات خصمانه متوقف شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: این رزمایش مشترک دو هفته‌ای مستقیما علیه توافق نظامی بین دو کره است که در آن وعده توقف تهدیدهای منجر به جنگ و روابط خصمانه در شبه جزیره کره داده شده بود.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع کره جنوبی امروز این انتقادها از سوی پیونگ یانگ را رد کرده و گفت که آنها رزمایش‌های دفاعی با حضور یگان‌های کم تعداد بودند.

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا در نشست ژوئن سنگاپور خود وعده همکاری برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را دادند و ترامپ نیز گفته بود که رزمایش های مشترک با کره جنوبی را برای دستیابی به این وعده متوقف می‌کند.

همچنین کره شمالی نشست با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک را به دلیل آماده نبودن برای آن، لغو کرد و رسانه‌های کره شمالی برای نخستین بار روز شنبه به این مساله اشاره کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا