یزدفردا:مهندس مجتبی فرهمند با 11 رای به عنوان دومین شهردار شورای پنجم شهر یزد انتخاب شد .

به گزارش خبر نگار یزدفردا :پس از استعفای ناگهانی جمالی نژاد اولین شهردار منتخب شورای پنجم شهر یزد شورای شهر ضمن پذیرش استعفای وی ،سید علی  مشتاقیون را به عنوان سرپرست شهرداری یزد منصوب وپروسه رایزنی انتخاب شهردار را آغاز کرد .

انتخاب اول شورای شهر یزد مهندس سید حسینی معاون سابق امور عمرانی استانداری یزد بودو البته مهندس مجتبی فرهمند هم به عنواتن گزینه دوم مطرح شد اما  روز اعلام برنامه کاری گزینه اول شورا ، مهندس سید حسینی  به شورا نیامد و رییس شورا تلویحا نهاد های مرتبط را به کارشکنی در این زمینه متهم کرد .

پس از اینکه سید حسینی از لیست انتخاب شهردار یزد حذف شد هر یک از اعضا گزینه های پیشنهادی خود را اعلام کردند وآنگونه که اعلام شد 23 گزینه برای انتخاب شهردار در دستور کار قرار گرفت و شورا زمان یکماهه را برای انتخاب نهایی اعلام نمود .

نهایتا شورا چهار گزینه نهایی را برای ارائه برنامه در پشت دربهای بسته شورا فراخواند و نام دو گزینه علی مقدسی و مجتبی فرهمند را به عنوان گزینه های مطرح معرفی نمود و قول داد امروز شنبه شهردارش را انتخاب می کند .

امروز ظهر در نامه انصراف علی مقدسی در رسانه ها منتشر و عصر امروز در پی جلسه محرمانه شورای شهر با حضور رسانه ها برای انتخاب گزینه نهایی رای گیری صورت گرفت و مهندس مجتبی فرهمند با رای قاطع شورای اسلامی شهر یزد به عنوان شهردار یزد انتخاب شد .


معرفی سوابق مهندس مجتبی فرهمند شهردارمنتخب شورای پنجم  یزد





بیوگرافی مهندس مجتبی فرهمند  شهردار منتخب شورای پنجم یزد

به گزارش یزدفردا :مجتبی  فرهمند معاون شهرسازی ومعماری شهرداری یزد که بعد از حضور دکتر جمالی نژاد از پایگاه پژوهشی میراث به شهرداری نقل مکان کرد و در کسوت معاون شهرسازی مشغول فعالیت شد .

وی جوانی در آستانه 40 سالگی است او در سال پیروزی انقلاب اسلامی 1357  در محله شاه ابوالقاسم یزد چشم به جهان گشود.

  او پس از اخذ دیپلم  در رشته فوق ليسانس  رشته معماری وشهرسازی دانشگاه علم وصنعت ایران پذیرفته و مدرک کارشناسی ارشد با  ارائه پایان نامه  "درجستجوی کیفیت بی نام (1381-1375) "اخذ کند.

کارنامه کاری

فرهمند در کارنامه کاری خود ،

مدیر عامل و عضو هیات مدیره مهندسین مشاورشبستان یزد به مدت 12 سال

- مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزدبه مدت چهارسال،

-مدیرپروژه پرونده ثبت جهانی شهرتاریخی یزد

-عضو شورای احیاءبافت تاریخی یزد از سال 92 تا کنون

-عضو ودبیر ستاد راهبردی شهرتاریخی یزد94 تاکنون

-معاون پژوهشی پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزدبه مدت دوسال

- عضو کمیته فنی میراث فرهنگی استان یزداز سال 81 تاکنون

-عضو شورای فنی احیاءبافت تاریخی یزد

و عضوونماینده میراث فرهنگی در کمیسیون ماده 5 یزدبه مدت دو سال

عضو کمیته فنی شرکت هلال سرم وابسته به هلال احمر کشوربه مدت 3سال

 عضوکمیته فنی بنیادحفظ آثارونشرارزشهای دفاع مقدس یزد از 88 تا کنون

عضوکمیته فنی بنیادتوسعه وعمران موقوفات استان یزداز سال 91 تا کنون

عضو شورای سازمان سیما،منظروفضای سبزشهری شهرداری یزداز سال 95 تا کنون

عضوکارگروه استانی نظارت واجرای برنامه های عملیاتی تدوین بسته های حمایت ازگردشگری ازسال1395 تاکنون

 عضو کمیته بررسی وپایش ضوابط طرح تفصیلی شهر یزدسال 95

 عضو هیأت مدیره (علی البدل) سازمان نظام مهندسی استان یزد

و در نهایت  معاون شهرسازی ومعماری شهرداری یزداز آبان ماه سال 1396تاکنون، دارد .



 سوابق علمی


و  از سوابق علمی در زمينه های تخصصی وتحقيقاتی, وعضویت در مجامع و انجمن های تخصصی  وی می توان به تدریس دروس نظری معماری دردانشگاه های استان یزد ازسال1381 تاکنون، استادراهنما پایان نامه های کارشناسی وکارشناسی ارشد 21پایان نامه،اخذرتبه سوم کشوری در همایش ملی معماری وطراحی شهری نقش جهان دربخش بافت تاریخی در سال 1386 اصفهان ،عضویت در مجامع و انجمن های تخصصی، عضو پایه یک سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان یزد ،عضوجامعه مهندسان مشاور ایران ،عضو هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان معمار استان یزد از سال 1388 تا  1392  اشاره کرد.


   مهندس فرهمند هم همانند سایر افراد موافقان و مخالفینی برای این انتصاب داردموافقین وی از جمله کسانی که او را با هر مکافاتی به شهرداری آوردند جوانی با استعداد و منحصر به فرد می دانند وحضورش را تاثیرگذار می دانند .اورا فردی وقت گذار ،خوش سلیقه،آشنا با بافت تاریخی و صاحب نظر در بافت تاریخی متخصصی کم نظیر دانسته و انتخاب وی به عنوان شهرداربا توجه به حضور یکساله در شهرداری یکی از نکات مثبت دانسته و حضورش به عنوان شهردار یزد را  باعث برون رفت از وضعیت بعد از استعفای جمالی نژاد می دانند.و البته موافقین او انتخاب او را احترام به ساکنین بافت تاریخی که او اهل آنجاست می دانند و هدیه ای به محله بزرگ و خوشنام شاه ابوالقاسم یزد .



اما پرسنل شهرداری اعتقاد دارند او ظرف یکسال گذشته با مشکلات کارمندان و پرسنل شهرداری آشنا شده اگر بخواهد می تواند شهردار خوبی باشد و به عنوان یکی از شهرداران بدنه شهرداری لحاظ شود که البته قبلا رییس فقید شورای اسلامی شهر اصلانی،مهندس شرافت ،مهندس شایق ،مهندس عظیمی زاده چهار شهردار منتخب از بدنه شهرداری بوده اند که توانسته اند با پرسنل شهرداری کارهای ماندگاری را انجام دهند .

یزدفردا انتخاب مهندس فرهمند را به اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد و  مجموعه بزرگ شهرداری یزد تبریک گفته و برای ایشان نیز آرزوی توفیق روز افزون دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا