استاندار يزد با تاكيد بر اهتمام دستگاه هاي اجرايي در تبديل يزد به پايلوت كشوري ساماندهي پروژه هاي نيمه تمام مطرح كرد: اجراي برنامه جامع كنترل آسيب هاي اجتماعي گامي مثبت در سالم سازي محيط زندگي مردم است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز پنج شنبه 26 مهرماه نهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با دستوركار بررسي پيشنهادات در خصوص تجهيزات و منابع مورد نياز اجراي طرح جامع كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي و ارائه گزارشي از وضعيت ورزش استان برگزار شد.
استاندار يزد عوارض ناشي از حاشيه نشيني در بخش هاي مختلف جامعه را روشن دانست و گفت:بالغ بر 20 سال است كه اين موضوع در محافل مختلف كشور مورد بحث قرار مي گيرد و در حال حاضر به شکل جدي مطرح و مديريت آثار مخرب آن نيازمند توجه بيشتر است.
«محمود زماني قمي» افزود:رسيدن به نقشه و مسير اجرايي هدفمند براي كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي در مناطق مختلف كشور ضرورت دارد كه خوشبختانه در استان يزد با همت دستگاه هاي اجرايي موثر اين برنامه منسجم تدوين و با ابعادي متنوع قابليت اجرا دارد.
زماني قمي بيان كرد: اين برنامه مي تواند ما را به سمتي رهنمون سازد كه بخشي از دغدغه هاي مردم در حاشيه شهرها كاهش پيدا كند و خوشبختانه با تجمیع مطالبات محلات این موضوع در شکل مناسبی هدفگذاری شده است.
وي اظهار داشت:برنامه جامع كنترل آسيب هاي اجتماعي گام مثبتي  براي سالم سازي محيط زندگي مردم است و علاوه بر تائيد نسخه اصلي اين برنامه بايد نسبت به حضور عناصر و اجزا ديگري كه مي توانند در اين زمينه موثر واقع شوند نيز زمينه سازي صورت گيرد.
زماني قمي افزود:دشمنان اين سرزمين با نگاهي كه به ايران دارند بر قشرهاي آسيب ديده و حاشيه شهر نيز برنامه هايي را وارد مي سازند و اجراي طرحي جامع براي كاهش و كنترل اين آسيب ها علاوه بر اقدام عمراني و اجتماعي رويكرد امنيتي نيز به شمار مي رود.
استاندار يزد در پايان پيشنهاد نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي براي پيشگامي يزد در ساماندهي و واگذاري پروژه هاي نيمه تمام را ارزشمند دانست و بر همكاري و تلاش دستگاه هاي اجرايي با توجه به ظرفيت و خلاقيت موجود در استان براي تحقق اين امر تاكيد كرد.


یزد پایلوت کشوری در ساماندهی پروژه های نیمه تمام


نماينده مردم شريف يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: برنامه هاي مربوط به كنترل آسيب هاي اجتماعي و مديريت مشكلات مناطق حاشيه اي شهر بايد داراي چشم انداز و مسير حركت مشخص باشد و مبتني بر شاخصه هاي كليدي استان اجرا شود تا در جايگاه ملي نيز مورد توجه و حمايت قرار گيرد.
«سيد ابوالفضل موسوي» در این جلسه با توجه به ارزيابي هاي صورت گرفته از وضعيت پروژه هاي نيمه تمام در كشور توسط كميسيون عمران مجلس،همكاري دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي اثرگذار استان در تبديل يزد به عنوان پايلوت ساماندهي و واگذاري پروژه هاي نيمه تمام به بخش خصوصي در كشور را خواستار شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا