سید احمد علم‌الهدی (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۲۳ در مشهد) روحانی ایرانی است که از فروردین ۱۳۸۴ امام جمعه مشهد،و از اسفند ۱۳۹۴ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است.  او همچنین از سال ۱۳۸۶ تاکنون نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی است.او پیشتر از ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق را عهده‌دار بود و از مؤسسین این دانشگاه است.

:آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش «عاشورایی می‌مانیم» که به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در سالن شهدای گمنام مجموعه فرهنگی این دانشگاه برگزار شد؛ گفت:بنده فیش حقوقی ندارم، استاد بازنشسته دانشگاه هستم که حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم.

 

وی در بخش پرسش و پاسخ در پاسخ به‌دانشجویی درخصوص توطئه‌ای که دشمنان برای حضور زائران عرب در مشهد کردند؛ بیان کرد: البته نمی‌گوییم که هیچ مشکلی رخ نداده است، اما اینکه یک مسئله شایع و متداول رخ داده باشد، وجود ندارد.

 

نمونه ای از پیامک های ارسالی برای نمایندگان

 

 

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری این نکته که این تبلیغات ریشه سیاسی دارد؛ گفت: اولین بار این سخنان از جانب روزنامه گاردین انگلستان مطرح شد، بنابراین توطئه، یک توطئه انگلیسی است.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان مشاهده می‌کنند که مشهد مورد توجه بیش از ۳۰۰ میلیون شیعه در دنیا است، به‌همین دلیل می‌خواهند این شهر را از قداست بیاندازند.

 

 

وی در رابطه با سخن یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه در دانشکده هنر و معماری این دانشگاه از من خواسته شد که چادر از سر درآورم؛ بیان کرد: اساتید باید حرمت دانشگاه را نگاه دارند، البته چادر واجب نیست، اما نفی چادر یک حرکت فرهنگی ضد حجاب است، ما می‌خواهیم دانشگاه، جامعه را بسازد، چنانچه در دل دانشگاه فساد باشد، این دانشگاه چگونه می‌تواند جامعه را بسازد؟!

 

آیت‌الله علم‌الهدی درخصوص پیام‌های تهدیدآمیزی که از مشهد به‌دلیل cft؛ خاطرنشان کرد: به‌یکی از افرادی که مسئله تهدید‌ها را مطرح کرد گفتم، به چه چیزی تهدید شدید؟ در جواب گفت، به‌من گفته‌اند «اجرتان با امام حسین»؟!.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مگر جمله اجرتان با امام حسین (ع) تهدید محسوب می‌شود؟!

منابع:

فارس

ویکی پدیا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا