بیست و ششمین سالگرد امام‌جمعه فقید میبد؛ حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی (ره) با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، استانداریزد و فرماندارمیبد در حسینیه اعظم شهیدیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، عصر روز سه‌شنبه 27 شهریورماه هم‌زمان با هشتمین روز از محرم‌الحرام مراسم بیست و ششمین سالگرد امام‌جمعه فقید شهرستان، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی (ره) با حضور "حضرت آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه میبد و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، جمعی از ائمه جمعه، نماینده مردم میبد و تفت و نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، استانداریزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندارمیبد، معاونین فرماندار، بخشداران شهرستان، خانواده شهدا و ایثارگران،، علما و روحانیون، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و اقشار مختلف مردم شهرستان و استان در حسینیه اعظم شهیدیه برگزار شد.

مسئولین قبل از شروع مراسم با حضور در گلزار شهدای محله شهیدیه میبد به مقام شامخ شهدا و قبر حضرت آیت‌الله اعرافی (ره) امام‌جمعه فقید شهرستان با نثار گل ادای احترام کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی فرشاد یزدی در این مراسم در بخشی از سخنان خود احسان و انفاق، تواضع، ایمان، تقوی  اخلاص و شجاعت؛ مبارزه با رژیم طاغوت، ساده زیستی، گره‌گشایی از مشکلات مردم را از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله اعرافی برشمرد.

فرشاد یزدی افزود: مرحوم آیت‌الله اعرافی سیره و روش اهل‌بیت و امام حسین (ع) را در زندگی خود قرارداد که قیمتی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرحوم آیت‌الله اعرافی فرزندانی تربیت‌کرده است که امروز در حوزه و دانشگاه منشأ آثار و برکات فراوانی هستند.

سینه‌زنی هیئت نوجوانان قاسم بن الحسن (وابسته به گروه سرود ولایت امامزاده میر شمس الحق) و مداحی کربلایی محسن محمدی پناه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا