معاون استاندار يزد با تاكيد بر اهميت نقشه آمايش علمی بر اساس اسناد بالادستی در مشخص شدن چشم انداز و ماموريت های خرد و كلان، از تدوين سند آمايش علم و فناوری استان با هدف توسعه نوآوری خبر داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز شنبه 27 مردادماه كارگروه تخصصي آموزش،پژوهش،فناوري و نوآوري استان يزد با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار در سالن شهيد موحدين برگزار شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد بيان كرد: يكي از كاستي هاي مهم براي اجراي اثربخش طرح و برنامه هاي مختلف در كشور عدم وجود سند آمايش است كه خوشبختانه تدوين اين سند در استان يزد مورد توجه قرار گرفته و مراحل پاياني خود را طي مي كند.

«علي زيني وند» افزود: سند آمايش استان منطبق بر واقعيت ها و نگاه كارشناسي  جمع بندي شده است و بايد مولفه هاي آن به گفتمان مديران و افراد موثر در جهت دهي تصميم گيري هاي استان يزد تبديل شود تا برنامه ريزي هاي پيش رو نيز بر اساس اين موضوع روشن و مشخص گردد.
زينی وند اظهار داشت:با توجه به پيشرفت های علمی و توسعه فعاليت های دانش بنيان در سطح دنيا نياز جامعه امروز ما آمايش در زمينه فناوری و نوآوری است و اگر به اين موضوع توجه نشود ظرفيت هاي شاخص استان در حوزه هاي علمي و پژوهشي نيز به نتيجه موثري نخواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد:بر اساس پيش نويس سند آمايش و تجربه ساير استان ها در اين زمينه فرآيند تدوين سند آمايش علم و فناوري استان با محوريت كارگروه تخصصي آموزش،پژوهش،فناوري و نوآوري در دستور كار قرار گرفته تا بر اين اساس بتوانيم به وضعيت شفاف و جهت دهي به توانمندي هاي شاخص در اين حوزه دست پيدا كنيم.
معاون استاندار يزد گفت: لازم است تصميم گيري در زمينه سياست هاي پژوهشي استان نيز در قالب اين كارگروه ساماندهی و موارد منتخب براي تائيد نهايي به شوراي برنامه ريزي استان ارائه شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد ضمن تاكيد بر دعوت از نمایندگان بخش خصوصي در اين کارگروه يادآور شد: اعتبارات پژوهشي استان نيز به جاي هزينه در فعاليت هاي جزئي بر پروژه هاي اثربخش از جمله سند آمايش علم و فناوري متمركز شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا