فرمانداری یزد ضمن اعلام آمادگی برای پاسخگویی به هرگونه سؤال و ابهام در مورد نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و استحضار مردم شریف و اصحاب محترم رسانه با توجه به مسائل مطروحه در خصوص آرای دو تن از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر یزد، اعلام می‌دارد:

1-  تجمیع آرای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌صورت مکانیزه و از طریق سیستم جامع انتخابات بوده، لذا پس از ورود آرای نامزدها در شعب به‌هیچ‌وجه امکان تغییر این آمار در سیستم وجود نداشته و نخواهد داشت.
2-  در کلیه مراحل انتخابات، به‌ویژه در مرحله شمارش، هیئت محترم نظارت بر انتخابات در خصوص تنظیم صورت‌جلسه‌ها و ورود اطلاعات به سیستم و تجمیع آن نظارت کامل را بر امور داشته است.
3-  بر اساس قانون انتخابات، مهلتی برای رسیدگی به اعتراضات و شکایات پیش‌بینی‌شده که بر اساس برخی شکایت‌های واصله و به‌منظور اطمینان از صحت فرایند برگزاری انتخابات با نظر هیئت‌های اجرایی و نظارت، تعدادی از صندوق‌های رأی مورد بازشماری قرار گرفت که درنتیجه آرا هیچ تغییری به وجود نیامد.
4-  خوشبختانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در استان یزد حائز رتبه‌های برتر به لحاظ مشارکت و صحت و سلامت انتخابات گردیده و انتظار بود هرگونه سؤال یا ابهام در خصوص این نتایج به‌صورت مستند، در وقت قانونی و از طریق مراجع ذی‌ربط مورد پیگیری قرار می‌گرفت. لذا شایسته است در این بازه زمانی از طرح مباحثی که موجب ابهام و سلب اعتماد عمومی به نظام و یا زیر سؤال بردن زحمات همه دست‌اندرکاران انتخابات در بخش‌های اجرایی و نظارت می‌شود، خودداری گردد.
5-  با عنایت به موارد فوق، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمامی مناطق به تائید مراجع نظارتی رسیده و بر اساس آن اعتبارنامه منتخبان صادر گردیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا