شهروند خبرنگاریزدفردا "حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که اگر در خبرهای مربوط به آن جستجو کنیم، همه از رییس جمهور گرفته تا تمام نمایندگان مجلس و وزرا حداقل چند مصاحبه آتشین در تشویق مردم برای استفاده از آن داشته اند .

جالب تر آنکه از هزاران مشکلی که برای  استفاده  کنندگان بوجود می آید ،کمتر یک هزارم آن در رسانه ها انعکاس می یابد و متاسفانه همیشه رسانه ها عامل بزرگ نمایی در این زمینه معرفی می شوند ودر بیشتر موارد هم متولیان به خود زحمت پاسخگویی را نمی دهند و همین امر بیشترین مشوق برای استفاده از خوردوهای شخصی در مسافرت های شهری وخارج از شهر می شود.

در تازه ترین خبری که توسط شهروند خبرنگار یزدفردا به یزدفردا انعکاس یافته قطارمسافربری  یزد به تهران که البته از کرمان شروع به به حرکت می کند یکساعت و اندی مردم یزد  را منتظر شرفیابی به ایستگاه راه آهن یزد کرده است.

 بدون حضور قطار در ایستگاه مردم را به سکوهای حمل مسافر راهنمایی کرده تا به این بهانه ساعت تاخیر قطار را کمتر نشان دهند.

قصه از آنجا شروع می شود که برای قطار کرمان به تهران در تاریخ 16 مرداد 97 ساعت  21:14 به مسافرین یزدی بلیط فروخته می شود

 که متاسفانه پس از یک ساعت تاخیر در ساعت 22:15 مسافرین به سکوی 2 هدایت می کنند  ولی قطار هنوز وارد ایستگاه یزد نشده بود و دقیقا پس از 25 دقیقه معطلی مسافرین یزدی  در لبه سکو که بسیار خطرناک توصیف می شود منتظر می مانند .

یکی از مسافرین به خبرنگاریزدفردا گفت :گفته می شود  بر خلاف مقررات راه آهن است تا قطار وارد ایستگاه نشده مسافر را روی سکوها بفرستند .

و مسافر دیگری نیز می گوید:نکته از آن جا جالب می شود پس از حضور قطار در ایستگاه  با لحن تند وغیرمتعارف مسافرین را برای سوارشدن به قطار هدایت می کنند .

مسافرین براین اعتقادند که  امید واریم حداقل نیروهای مسئول کارمندان خود را توجیه نمایند  که پس از تاخیر یکساعت و اندی مردم مقصر نیستند و مسافر طلبکار است نه متولیان امر که با برخورد بد بخواهند جای طلبکار و بدهکار را عوض کنند .

وی ادامه داد :مردم نجیب ایران آنقدر درک دارند که مشکلات را متوجه شوند و با یک برخورد مناسب نه خود را طلبکار می بینند وبا یک برخورد منطقی مسئولین، خود را همراه با آنها دیده و کمتر احساس حقارت می کنند که حق شهروندی شان را پایمال شده ببینند .

یزدفردا آمادگی خود را برای پاسخ احتمالی مسئولین اعلام می دارد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا