محمد زاده رحمانی در نشست خود با قائم مقام سازمان جنگها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم هشدار به معدنکارانی که توجهی به حفظ پوشش گیاهی و طبيعت بکر موجود در محدوده فعالیت خود ندارند، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ نشست سه جانبه قائم مقام سازمان جنگها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد و فرماندار بافق به منظور بررسی و اجرای طرح های آبخیزداری و جنگل داری در این شهرستان در محل هتل نیکان بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست ضمن قدردانی از حضور معاون سازمان جنگها، مراتع و آبخیزداری کشور و اقدامات موثر این نهاد در ايجاد و توسعه جنگل هاي دست كاشت اين شهرستان گفت: شهرستان بافق در محدوده خشک و بیابانی کشور واقع شده که جهت جلوگیری ازپیشرفت بیابان و مبارزه با پدیده ریزگردها، بهره مندی از طرح های جامع آبخیزداری ضرورت دارد.

محمد  زاده رحمانی در ادامه بر لزوم هشدار به معدنکاران به جهت حفط منابع طبیعی و مراتع موجود که در محدوده جغرافیای مجوز بهره برداری از معادن آنها واقع شده است تاکید وعنوان کرد: متاسفانه برخی از معدنکاران  به خواسته های مردم و سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست توجهی ندارند و محدوده دارای مجوز خود را مالک بلافصل آن می دانند و در حفظ طبیعت بکر آن محدوده اقدام خاصی انجام نمی دهند.

وی افزود: ضرورت دارد که سازمان جنگلها و مراتع  در  برابر تخريب از بین رفتن مراتع و پوشش گیاهی موجود مجاور برخی از معادن شهرستان نیز از جمله معادن محدوده کوه بافق و بیشه در، طبركوه و ... مقاومت بیشتری از خود نشان دهد تا برداشت از این معادن به صورت علمي و اصولي و با حداقل تخريب انجام شود.

زاده رحمانی در پایان سخنان خود گفت: شهرستان آمادگی لازم جهت اجرای طرح های مشارکتی  با این سازمان از جمله حفظ و توسعه مراتع، ایجاد بندهای خاکی، طرح های تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی و... را دارد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا