مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه این جشنواره تا ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، دبیرخانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال پاسخنامه‌های مسابقات این جشنواره تا روز چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ خبر داد و از شرکت‌کنندگان نوجوان، جوان و بزرگسال این مسابقه خواست تا پاسخنامه‌های خود را پس از تنظیم و تکمیل، در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور تحویل دهند.

پیش از این، روز یکشنبه ۳۱ تیرماه به عنوان آخرین مهلت ارسال پاسخنامه‌های مسابقه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام شده بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین می‌توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از سامانه اطلاع‌رسانی و ثبت نام جشنواره رضوی (razavi.iranpl.ir) دریافت کنند.

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می‌شود و اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی، ۷ عنوان کتاب در سه بخش‌ کودک، نوجوان و بزرگسال و در موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام به مخاطبان عرضه شده است. منتشر شد.

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

گفتنی است، جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد.

در ششمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۵، تعداد ۳ عنوان کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شد که با مشارکت ۲۳۸‌ هزار نفر همراه بود و به یک رخداد بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل شد.

همچنین در هفتمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۶ نیز ۶ عنوان کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان» و «بزرگسال» معرفی شد که با حضور ۶۳۱ هزار و ۵۲۶ شرکت کننده، مشارکت چشمگیری در میان مسابقات کتابخوانی کشور و رشد ۲۶۰ درصدی نسبت به دوره گذشته را ثبت کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا