نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، در پیامی با دعوت از مردم استان یزد و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، این جشنواره را ظرفیتی بزرگ برای ترویج فرهنگ مطالعه و انس مردم با کتاب ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، کمال دهقانی فیروزآبادی در این پیام با بیان اینکه کتاب، گنجینه‌ای است که تکنولوژی‌های متعدد، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به جایگاه آن برسند و فرهیختگان جامعه انسان‌هایی هستند که انس بیشتری با کتاب دارند، تصریح کرده است: فرهنگ والای کتابخوانی، نیازمند توجه بیشتر فرهنگ‌دوستان است تا آن را ترویج کنند.

وی ادامه داده است: طبیعی است جامعه‌ای که در آن کتاب، پرمصرف و کتابخوانی به فرهنگ غالب تبدیل شود، هیچ‌گاه ضربه نمی‌بیند و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود؛ از این ‌روست که میزان کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص‌های مهم سنجش توسعه‌یافتگی جوامع محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از پیام خود به برگزاری موفق 7 دوره پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرده و افزوده است: جشنواره کتابخوانی رضوی، ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس مردم با کتاب است‌؛ جشنواره‌ای که جدا از ترویج فرهنگ کتابخوانی، به مناسبت دهه کرامت و ایام سراسر نور ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام هشتم شیعیان، ثامن‌الحجج، علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام با موضوع پرداختن به سیره و سبک زندگی این دو خورشید تابان ایران برگزار می‌شود تا معرفت اهل بیت که نیاز اساسی جامعه کنونی است بیش از پیش ترویج شود.

دهقانی در بخش پایانی پیام خود آورده است: اینجانب از همه هم‌وطنان عزیزم به ویژه مردم دارالعلم یزد و شهرستان‌های فرهنگ‌دوست تفت و میبد متواضعانه درخواست می‌کنم از این فرصت به وجود آمده استفاده کرده و با شرکت در هشتمین جشنواره رضوی، ضمن افزایش معرفت خود نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، در امر ترویج کتابخوانی مشارکت نمایند. همچنین از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی می کنم.

گفتنی است، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت چشمگیر مردم سراسر کشور از ابتدای خردادماه کار خود را آغاز کرده و همچنان در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان یزد و یا پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا