پاس گل ۴۰۰ میلیون دلاری پوتین به ترامپ

  پرینت
شناسه خبر : 145673 | تاریخ انتشار : 26 Tir 1397 - 19:11 | 6037 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

ایرنا : رئیس جمهوری روسیه در دیدار دیروز (دوشنبه) با همتای آمریکایی اتهامی ۴۰۰ میلیون دلاری را به اردوگاه هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور وارد کرد که ضمن شفاف سازی مسکو در این زمینه دونالد ترامپ هم می تواند از آن بهره بگیرد.

 

ترامپ بیش از همه می تواند از طرح این موضوع توسط پوتین در هلسینکی فنلاند بسیار خشنود باشد، زیرا رئیس جمهوری آمریکا هنوز هم در کانون اتهام های تبانی برنامه ریزی شده نزدیکان و وابستگان خود با روسیه برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۶ قرار دارد که منجر به شکست هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات شد.

هر چند روسیه در سطوح مختلف به ویژه توسط رئیس جمهوری این کشور و همچنین ترامپ این اتهام ها را رد کرده اند، ولی هم اکنون کمیسیونی به ریاست رابرت مولر دادستان ویژه پرونده که پیشینه مسئولیت پلیس فدرال آمریکا را نیز برعهده داشته با پشتیبانی هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در حال بررسی اتهام تبانی با مسکو است.

انجام تماس ها و دیدارهای پرشمار پیش و پس از برگزاری انتخابات بین مقام های کمپین انتخاباتی ترامپ با چند مقام و شخصیت روسی و همچنین ملاقات اعلام نشده مایکل فلین نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ با سرگئی کیسلیاک سفیر وقت روسیه در آمریکا از مهم ترین مستندات اتهام های مطرح شده تبانی است به گونه ای که فلین را به تایید این دیدار و سپس کناره گیری وادار کرد.

کیسلیاک نیز ۲۶ آبان ۹۶ و در اوج این جنجال ها، تماس های مقام های آمریکایی را با خود تایید کرد و گفت که «تعداد مقام های نزدیک به ترامپ که با آنها تماس تلفنی داشته یا دیدار کرده به قدری زیاد است که نمی تواند ظرف ۲۰ دقیقه اسامی همه را بگوید.»

تارنمای سی.بی.اس نیوز به نقل از مصاحبه وی با شبکه روسیه یک نوشت: قصد ندارم اسم همه این افراد را بگویم. فهرست بسیار طولانی است.

جف سشنز وزیر کنونی دادگستری دولت ترامپ نیز دو بار با کیسلیاک دیدار کرده بود که طبق گزارش ها مسائل مربوط به انتخابات آمریکا محور مذاکرات بوده است. 

سشنز که نخستین سناتور حامی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به شمار می رود در جلسه تایید صلاحیت خود ادعا کرده بود «با روس ها ارتباطاتی نداشته»، اما پس از مدتی مجبور شد فاش کند با سفیر پیشین روسیه در واشنگتن دیدار کرده است.

کیسلیاک نیز با وجود اینکه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده در باره اینکه آیا سشنز حقیقت را گفته؟ اظهار کرده است: به شما می گویم که نه فقط در یک جلسه ملاقات، نه با سشنز و نه با هیچ فرد دیگری از هیچ استدلالی استفاده نکردیم که نتوانیم به طور عمومی در مورد آن صحبت کنیم. 

فاش شدن «این تماس ها و ملاقات ها» که بنا به تاکید کیسلیاک پرشمار و طولانی بوده، نشان می دهد ترامپ و نزدیکانش افزون بر تلاش برای بی اثر کردن اتهام ها علیه خود به ویژه در کمیسیون مسئول به ریاست مولر می توانند از متهم کردن اردوگاه هیلاری کلینتون نیز به ارتکاب موارد مشابه بهره گیرند تا فشارها را کاهش دهند.

حال نیز با موضوع تاکنون محرمانه مانده اتهام ۴۰۰ میلیون دلاری که توسط پوتین در دیدار با رئیس جمهوری آمریکا فاش شد، فرصتی بزرگ فراهم شده تا ترامپ هم بتواند به دروازه دموکرات ها و حامیان هیلاری کلینتون گلی سهمگین بزند.

رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود مقابل دوربین رسانه ها حتی بر لزوم انجام تحقیق قضایی از عاملان این اقدام، برخی افسران اطلاعاتی آمریکا و گسترش این تحقیقات تاکید کرد که شاید بتواند شامل هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ نیز بشود. 

پوتین دیروز در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ در مورد اتهام دخالت در امور داخلی آمریکا که به اتباع روس وارد شده، گفت: ما می توانیم موضوع آقای براودر را مطرح کنیم. همکاران آقای براودر (از فعالیت های خود) در روسیه ۱.۵ میلیارد دلار درآمد داشتند که بدون پرداخت مالیات به کشور ما و ایالات متحده، آن را فراری داده و به آمریکا منتقل کردند. 

رئیس جمهوری روسیه افزود: آنها مبلغ هنگفتی یعنی ۴۰۰ میلیون دلار را به عنوان کمک به ستاد هیلاری کلینتون پرداخت کردند. این پرداخت امری شخصی است که امکان دارد مشارکتی قانونی باشد، اما نحوه تحصیل این مال غیرقانونی بوده است. 

پوتین در ادامه تاکید کرد: بنابراین ما دلیل محکمی داریم که باور کنیم برخی افسران اطلاعاتی (آمریکا) این نقل و انتقالات مالی را هدایت و در آن مشارکت داشته اند. پس به سود ما است که از آنها بازجویی کنیم. این می تواند گامی نخست باشد و آن را گسترش داد. گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توان برای آنها چارچوب قانونی مناسبی یافت. 

به گزارش ایرنا، بیل براودر ۵۳ ساله مدیر و یکی از موسسین شرکت مدیریت سرمایه هرمیتج است که زمانی بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در روسیه بود. این سرمایه گذار یهودی که سال ۱۹۹۸ برای فرار از پرداخت مالیات، تابعیت آمریکا را کنار گذاشت، سال ۲۰۰۵ و پس از ۱۰ سال فعالیت در روسیه ممنوع الورود شد. 

مسکو دلیل این اقدام را تهدید براودر علیه امنیت ملی روسیه اعلام کرد در حالیکه وی مدعی است به دلیل افشای فساد در این کشور ممنوع الورود شده است. 

با وجود تلاش های روسیه برای دستگیری براودر از طریق اینترپل، این نهاد بین المللی با سیاسی خواندن پرونده از دستگیری و تحویل وی به مسکو خودداری کرده است. براودر سال گذشته نیز در کمیته قضایی سنا در مورد دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا شهادت داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
روسیه از چه پهپادهایی در اوکراین استفاده کرد؟
روسیه به حمایت از سوریه ادامه می‌دهد
وقوع دو انفجار در پایتخت اوکراین
سنجاب ها از خودرو برای انبار آذوقه زمستانی استفاده کردند !(تصاویر )
اسناد قتل خاشقجی توسط سازمان سیا آمریکا منتشر شد
درخواست آمریکا برای نشست شورای حکام آژانس درباره ایران با موافقت رو به رو شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست