معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد در بازدید از هجدهمین مسابقات ملی مهارت بر تمرکز ملی بر روی این مسابقات تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد و علی افضلی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان از هجدهمین مسابقات ملی مهارت که در محل تربیت مربی کرج برگزار می شود بازدید نمودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد با اشاره به شرایط اقتصادی و اشتغال کشور، تصریح کرد: سرمایه گذاری در فراگیر نمودن آموزش های مهارتی بین افراد افزایش ارزش افزوده را برای کشور به دنبال خواهد داشت .

وی در خلال بازدید از روند برگزاری مسابقات سوق دادن بخش عمده ای از منابع کشور به سمت مهارت آموزی را ضروری خواند و افزود: اختصاص وقت ،انرژی ، تسهیلات ،امکانات و اعتبارات بیشتر برای گسترش مهارت آموزی سرمایه گذاری بلند مدت برای ارتقا توان مهارتی کشور است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با اشاره به ضرورت به روز رسانی تجهیزات کارگاه های مهارت آموزی، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت تجهیزات مهارت آموزی باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنیم .

وی خاطر نشان کرد: هرچقدر از مدرک گرایی فاصله بگیریم و به سمت مهارت آموزی پیش برویم به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت .

زینی وند در ادامه گفت:  برای رشد سرمایه گذاری در حوزه مهارت آموزی باید در سطح کلان تصمیماتی گرفته شود چرا که نوعی سرمایه گذاری مطمئنی برای آینده کشور خواهد بود .

به گفته وی مباحث صرفاً تئوریک و رشته های کم بازده  به آینده کشور کمکی نمی کند و تنها با سرمایه گذاری در مهارت می توانیم  برای آینده کشور تصمیم گیری کنیم .

معاون هماهنگی امور اقتتصادی و توسعه منابع یزد برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت را مطلوب برشمرد و گفت: کشور در مقوله گسترش مهارت آموزی  به نقطه خوبی رسیده است و در همین راستا ما از بخش خصوصی در حوزه تکنولوژی های مربوط به آب برای عملیاتی کردن طرح های آنها دعوت بعمل آورده ایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا