ابهام در ابهام! فرماندار بافق کیست؟ فرمانداریزد در بافق چه می کند؟ سالاری چرا فرمانداری یزد را تحویل نداده است؟ نکته: آقای استاندار! اگر وزیر کشور نامه ی استعفای شما را امضاء شده در کشوی میز خود داشته باشد انگیزه ای برای کار خواهید داشت؟ ✍رضابردستانی

 

آقای رحمانی فضلی! خوبی؟! کسی می داند وزیرکشور این روزها دقیقاً کجا است؟ چه می کند؟ وزارت خانه اش را دست کی سپرده و به چه امیدی؟ وزیرکشور حسن روحانی خبر دارد وقتی در یک دولت؛ سومین بار برای یک نفر! حکم فرمانداری صادرکرد آن حکم هیچگاه اجرایی نشد؟ آیا می داند برای نخستین بار در تمامی تاریخ 40 ساله ی انقلاب، فرمانداری حکم جا به جایی گرفت اما هیچگاه از محل خدمتش خارج نشد؟

شاید همگان ندانند اما، انتخاب فرمانداران با دیگر انتخاب ها اندکی متفاوت است. این که استان درخواست می کند، گزینه معرفی می کند و غیره... درست اما وزارت کشور هم باید سلسله مراتبی طی کند. به این سادگی ها نیست! گزینه ی معرفی شده باید مصاحبه بدهد، کلی استعلام لازم است حتی برخی وقت ها برای بعضی جا به جایی ها با تابلوی غیر ممکن روبرو می شوند! این جوری هم نیست که فلانی درخواست کند، فلانی ریش گرو بگذارد، فلانی در مجلس ختم بیخ گوش استاندار آیه ی شریفه ی امن یجیب بخواند و تمام... مملکت داری است نه خاله بازی!

پس وقتی حکم فرمانداری یزد به نام زاده رحمانی صادر شده، یعنی همه ی این مسیر طی شده و اما وقتی اعلام رسمی می کنند فلانی فرماندار فلان جا، یعنی حکم زده شده، یعنی امور اداری و استخدامی هرچه باید انجام می داده، داده! حال می ماند جلسه تودیع و معارفه و تمام، زاده رحمانی حکم را دریافت می کند و اما هیچگاه راهی یزد نمی شود.

اثبات شیء نفی ما عدا نمی کند؛ درست! اما از لحظه ی صدور حکم زاده رحمانی، عملاً سالاری دیگر فرماندار یزد نیست! حال علاوه بر ابهامات مطرح شده از سوی یزدفردا دو سؤال به وجود می آید: الف/سالاری بر اساس کدام حکم همچنان فرماندار یزد است. ب/ زاده رحمانی که حکم فرمانداری یزد در جیب دارد چگونه الان فرماندار بافق باقی مانده است؟

این ها را بگذاریم کنار ابهامی که یزدفردا مطرح کرد:«نامه ای به استانداریزد/به نام خدا/ جناب آقای زمانی قمی استاندار معزز تدبیر و امید؛ سوالی کوتاه ذهن یک خبرنگار ساده را مشغول کرده که اگر پاسخ دهید بسیار ممنونم. آیا وزیر کشور بدون هماهنگی استان ابلاغ جناب زاده رحمانی را برای فرمانداری یزد صادر کرده بود؟ اگر جواب بله باشد. من هیچ سوالی از دولت تدبیر ندارم و البته هیچ امیدی! اگر جواب خیر باشد بازهم نیاز به مطرح کردن سوالات بعدی نیست فقط از شما عاجزانه درخواست دارم ؛با مردم، ولی نعمتان خود صادق تر باشید مشکلات اقتصادی را نمی خواهد حل کنید خودمان تحمل می کنیم غم بی صداقتی را از دلمان بردارید/ سردبیر یزدفردا»

سؤال یزدفردا خیلی ساده اما دردناک و عمیق است:«وزیر کشور حکم زاده رحمانی را با هماهنگی استان صادر کرده یا بدون هماهنگی؟» اگر بدون هماهنگی بوده که واویلا و اگر با هماهنگی بوده که وااسفاها...

پ.ن: برگا را اُوبرده یعنی چه؟!(توضیح این که این اصطلاح کاملا یزدی و بومی است و غیربومی ها هرگز معنای آن را نخواهند فهمید مگر آن که در برده شدن برگا توسط اُو نقشی داشته باشند)

مابعدتحریر:نمی دانم رسانه ها رقم«15 هزار میلیارد تومان میلگرد» را از کجا آورده اند. عدد مطرح شده 15 میلیارد تومان بود اگر هم سهوی بوده در انتقال بوده واگرنه زاده رحمانی گفت:«سنگ آهن برای کمک به بحث جاده ی بافق ـ یزد«15 میلیارد تومان میلگرد» در اختیار راه وشهرسازی استان قرار داد که «گویا»صرف پرداخت بدهکاری های این اداره به پیمانکاران دیگر پروژه ها شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا