مجموعه آموزشی حضرت مجتبی(ع) که به نام نامی و اسم گرامی سبط اکبر پیامبر بزرگوار اسلام متبرک است فضایی است فرهنگی، تربیتی، ورزشی و آموزشی. نام مبارک حضرت امام مجتبی(ع) بر این مجموعه بزرگ فقط از جهت تیمن و تبرک نیست بلکه این مرکز پس از گذشت 24 سال از بدو تاسیس تاکنون سعی و اهتمام جدی داشته تا حداقل در قالبی به نام آن امام همام ویژگی‌هایی از خصوصیات حضرتش را در روش‌های اداره مجتمع مقدم بدارد.
توجه به قرآن کریم در سال‌های اخیر و سعی بلیغ معلمان در تمام پایه‌ها از پیش‌دبستانی تا ششم باعث گردیده که امروز بسیاری از دانش‌آموزان قرآن کریم را روان و بدون غلط و اشتباه تلاوت کنند و این افتخار بزرگی است که تعدادی از دانش‌آموزان حافظ بخش‌های مختلف قرآن کریم‌اند. تشویق دانش‌آموزان و معلمان مجری طرح آموزش روخوانی و روان‌خوانی در پیشرفت این کار ارزشمند موثر بوده است. 
به پیروی از سیره آن امام معصوم و همه معصومین این مجموعه به اخلاق و تربیت و فرهنگ و رفتارهای شایسته و مهارت‌های درست زیستن اهمیتی فوق‌العاده قایل است و دانش‌آموزان این مجتمع بارها و بکرات توسط معلمان و دبیران و مدیران اخلاق و رفتار ستودنی آنان بیان شده است و این افتخار برای مجتمع حضرت مجتبی(ع) برازنده است.
به تاسی از نام مقدس آن وجود نازنین این مجتمع از آغاز به کار تا به امروز بسیاری از دانش‌آموزان مستعد و شایسته را که از پشتوانه مالی مناسبی برخوردار نبوده‌اند در قالب طرح‌های گوناگون پوشش داده و به آنها کمک کرده و طی سال‌های تحصیل از خدمات آموزشی برخوردار گردانیده و گاه در دوره‌های تحصیلی دانشگاهی نیز مساعدت‌های خود را دنبال کرده و امروز آن جوانان برومند خدمتگزاران خوب جامعه هستند و البته این کار ارزشمند هرگز به سبک و سیاق امروز نبوده که در بازار تبلیغات دمیده شود و همگان باخبر گردند که ما چنین و چنان کردیم و با پیام و پوستر و مصاحبه و گزارش و منبر و خطابه گفته شود که چه شده است.
در طی دوران فعالیت مجتمع مدیران این مجموعه غیر از مبالغ مصوب دولت از هیچ یک از والدین وجهی دریافت نکرده و نیازی هم به دریافت بیشتر احساس نمی‌کنند.
فضاهای موجود آموزشی این مجتمع در منطقه بسیار مناسب صفاییه و دارای امکانات ویژه است. امروز بالغ بر 1650 دانش‌آموز در ساختمانی به وسعت 16300 متر و کلاس‌های استاندارد، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، نمازخانه‌ها، سالن‌های برگزاری جلسات، سالن اجتماعات بزرگ دو طبقه، سالن‌های بزرگ ورزش با تمام امکانات ورزش‌های مختلف در دو طبقه، کلاس‌های هوشمند فعال، کلاس‌های مجهز زبان و کامپیوتر و آنچه لازمه تدریس و تحصیل معلمان و دانش‌آموزان است در این مجموعه مهیاست.
نیروی انسانی کارآمد و توانا و پیشتاز امروز در آموزش وپرورش حرف اول را می‌زند و مدیران، معاونان، مشاوران، مربیان، دبیران و آموزگاران و نیروهای خدماتی لایق خدمتگزار مردم در این موسسه‌اند و در تمام مقاطع ابتدایی و دوره اول و دوم دبیرستان دست‌اندکار تعلیم و تربیت‌اند.
از ویژگیهای مجتمع حضرت مجتبی(ع) حضور مستمر و دائمی عده‌ای از مدرسین شایسته و لایق تربیت معلم در طول سال تحصیلی برای نظارت دائمی بر کار معلمان است که در دروس با اشراف و تسلط به کار مشغولند و معلمان بی‌دغدغه خاطر و با روشهای هماهنگ در تدریس فعالیت می‌کنند.
هیات مدیره مجتمع در جلسات منظم و دو هفته یک‌بار تمام فعالیت‌های مجموعه را زیر نظر دارند و به پیشنهادها و انتقادات اولیای محترم دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند و در رفع موانع و مشکلات می‌کوشند تا روز به روز شاهد پیشرفت و موفقیت بیشتر دانش‌آموزان باشند.
امید است با اتکال به نیروی لایزال الهی و تحت لوای مقدس سبط اکبر پیامبر حضرت امام مجتبی(ع) و به تاسی و پیروی از آن معصوم پاک مدیران این مجتمع بتوانند در تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم گام‌های موثرتر بردارند و در آینده نزدیک به شاخصهای برتر اخلاقی، تربیتی، تعلیمی، فرهنگی و آرمانی دست یابند.
توضیح این‌که  ثبت‌نام از دانش‌آموزان آمادگی و دبستان پسرانه و دخترانه، دبیرستان پسرانه و دخترانه دوره اول و دوم آغاز گردیده و دانش‌آموزانی که حداقل حافظ یک جزء قرآن کریم بوده یا در مسابقات علمی و پرورشی و ورزشی و هنر در ناحیه حائز رتبه اول گردیده و یا در کلاس از نظر درسی نفر برتر شناخته شده و یا فرزند سهامدار شرکت تعاونی آموزشی فرهنگیان یزد باشند می‌توانند از تخفیف شهریه قابل ملاحظه‌ای استفاده نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا