استاندار یزد در نشست با فعالان بخش خصوصی استان بر استفاده از نظر این بخش و نخبگان جامعه در تصمیم گیری های استان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شامگاه چهارشنبه ‌بیستم تیرماه با حضور "محمود زمانی قمی" استاندار یزد، "‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "‌جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از فعالان بخش خصوصی استان نشستی با عنوان
"‌گفت و گو، ‌راهکارها، چالش ها و پیشنهادهای توسعه کسب و کار" در سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
استاندار یزد ‌در این نشست راه حل اداره امور جامعه را استفاده از اصول مدیریت علمی از سوی نخبگان دانست و گفت: با توجه به احتمال تمدید و افزایش تحریم ها علیه ‌جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی، لازم است واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای پیشگیری از افزایش فشارها به ویژه در حوزه اقتصادی آمادگی لازم داشته باشند.
"‌محمود زمانی قمی" ‌ادامه داد: امروز با شرایط ویژه ای در کشور روبه رو هستیم و دشمنان با انواع توطئه ها استقلال، تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند.
وی افزود: دشمن به تصور خود شیپور جنگ اقتصادی را علیه ما به صدا درآورده است و اصل فشار تحریم ها بعد از این خواهد بود که در چنین شرایطی همکاری و صرفه جویی مردم و مسئولان در حوزه های مختلف ضروری است.
استاندار یزد با اشاره به حضور و همراهی مردم در صحنه های گوناگون و دفاع جانانه از نظام و انقلاب به ظرفیت های ایران اسلامی در برابر تحریم ها اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام سرانجام پشیمان خواهند شد و شکست خواهند خورد که یکی از نمونه های آن در هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردمی بود.
زمانی قمی ادامه داد: فرهنگ، تمدن و سربلندی ایران اسلامی زمانی باقی خواهد ماند که مدیران از استقلال و تمامیت ارضی کشور دفاع کرده باشند و در خدمت به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده باشند.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: در چنین شرایطی مدیران دستگاه های دولتی نباید نظر خود را کامل بدانند بلکه ‌لازم است با استفاده از نظر بخش خصوصی و نخبگان تصمیم گیری کنند.
وی افزود: نظر و دیدگاه های بخش خصوصی استان ‌نظرهایی متین و نجیب است که گاه محتوای آن برابر ٦ ماه نشست های متعدد کارشناسی شده است.
استاندار یزد بیان کرد: ضروری است برای حل مشکل هر صنفی، نشست اقتصاد مقاومتی استان در دفتر همان صنف برگزار و راه حل های لازم برای رفع مشکلات ارایه شود.
زمانی قمی در پایان سخنان خود گفت: ‌همه با هم، ‌بخش دولتی به کمک بخش خصوصی باید با توطئه ها، ‌تهدیدها و تحریم های مخالفان و دشمنان نظام مقابله کنیم، هشیار باشیم و با اداره درست امور کشور و استان، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاریم.
گفتنی است در این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان و هفت نفر از فعالان بخش خصوصی در حوزه های برق، کاشی، فولاد، مواد غذایی، نساجی، معدن و شیمیایی و سلولزی ضمن بیان مشکلات، راهکارهای لازم را برای حل مسائل استان در این حوزه ها مطرح کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا