به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس

 

افتتاحیه چهارمین کنگره ملی زغال سنگ با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس

 

مهندس طلائی مقدم در چهارمین کنگره ملی زغال سنگ: در افق 1404 شهرستان طبس  پایتخت صنعت زغال سنگ کشور گردد/بازگشت سرمایه و نقدینگی در معادن زغال سنگ طبس اتفاق بیافتد/نبایست زغال سنگ با قیمت مشخص به یک مشتری عمده فروخته شود بازار تعیین کننده قیمت و مشتری باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه در چهارمین کنگره ملی زغال سنگ، با بیان اینکه شهرستان طبس بزرگترین شهرستان ایران و خاورمیانه ، با 2.5 میلیارد تن ذخیره شناسایی شده زغال سنگ می باشد افزود با توجه به مسائل و اتفاقاتی که در خاورمینه در حال وقوع است سمت و سوی دنیا بر پایه منابع انرژی از جمله زغال سنگ می باشد از این رو طبس با اتکا به معادن زغال سنگ قطب انرژی کشور می باشد.

ایشان افزودند:طبس هم اکنون پایتخت زغال سنگ کشور می باشد که می بایست تلاش کنیم در افق 1404 تبدیل به پایتخت صنعت زغال سنگ کشور گردد.

مهندس طلائی مقدم بیان داشت: اتفاقات خوبی در این زمینه در شهرستان در حال شکل گیری است از جمله اولین کارخانه کک شو در استان و اولین نیروگاه زغالسنگ سوز کشور، ظرفیت گوناگون و وجود منابع انسانی و در حوزه منابع ایمنی در زمینه معادن زغالسنگ اتفاق های خوبی افتاده است.

 رئیس شورای تامین شهرستان تصریح کرد: البته گلایه هایی در حوزه قیمت زغالسنگ ، بازار فروش وجود دارد و افزود باید بازگشت سرمایه و نقدینگی در معادن زغال سنگ اتفاق بیافتد نبایست زغال سنگ با قیمت مشخص به یک مشتری عمده خاص فروخته شود و بایست بازار تعیین کننده قیمت ومشتری باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا