یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : جانشين فرمانده انتظامي استان يزد به مناسبت هفته ناجا و در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كه در مسجد ملا اسماعيل برگزار شد گفت: همدلي و همزباني پليس و مردم، ارتقاء امنيت و آرامش را در پي خواهد داشت.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ " عطاء ا... احمدي" گفت: امنيت از مهمترين سرمايه‌ي هر جامعه است كه بدون آن، اهداف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آن جامعه با چالش مواجه مي شود و در واقع تمام تلاش پليس آن است كه در حفظ و برقراري مهمترين سرمايه يك جامعه نقش آفريني كند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در جامعه­ی متحول و در حال توسعه، نمى­توان با نگاه سنتى امنيت را برقرار ساخت گفت: نگاهى به افزايش تعداد زندانيان، كثرت و تنوع انواع جرايم و كاهش سن مجرمين، بروز جرايم گاهاً خشن و روند افزايشي برخي از آسيبها از جمله طلاق، نشان مى­دهد؛ ما بايد در اقدامات پيشگيرى از جرم، برنامه هاي به روز و موثرتري را در پيش گيريم.

احمدي افزود: در اين زمينه مشاركت عمومي شهروندان در تحقق ايجاد امنيت و پيشگيري از جرم از اهميت ويژه اي برخوردار است و نيروي عظيم اجتماعي، مهمترين سرمايه براي هر حاكميتي است و مسئولان وقتي مي توانند به اهداف سازماني خود برسند كه سرمايه اجتماعي مردم را در اختيار داشته باشند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان يزد ادامه داد: ما باور داريم و مي‌خواهيم كه هر شهروند؛ يك پليس براي شهر خود باشد و البته پليس نيز در اين رابطه خود را جامعه محور مي‌داند و در واقع تقويت اعتماد و رابطه پليس با مردم مي‌تواند سرمايه اجتماعي ارزنده­اي جهت تحقق اهداف ما باشد.

وي افزود: قطعا جامعه اي كه شهروندانش خود را همدل و همزبان پليس بدانند و پليس و جامعه اي كه خود را جزئي از يكديگر تلقي كند و همگام و همدل مردم باشد، بي ترديد اين همدلي و همزباني، ارتقاء امنيت و آرامش را به همراه خواهد داشت.

سرهنگ احمدي يادآور شد، البته در اين زمينه اقدامات خوبي شروع شده است كه طرح همياران پليس و به ويژه پليس افتخاري كه در سال اخير به اجرا در آمده در واقع طرح هايي بوده اند كه در راستاي استفاده از ظرفيت سرمايه اجتماعي در پيشگيري از جرم به اجرا درآمده است.

سرهنگ احمدي افزود: از سويي ما به شدت نيازمند ارتقاء مهارتهاي اجتماعي شهروندان هستيم و قانون مداري و فرهنگ شهروندي از جمله مهمترين آنهاست، جامعه قانون مدار، قطعا جامعه اي امن و آرام است، جامعه اي است كه شهروندان حول محور قانون، مشكلات ترافيكي، اجتماعي، اقتصادي و امنيتي كمتري دارند و از سويي شهروندان ما نيازمند آموزشهاي لازم براي زندگي در جامعه امروزي هستند و تغييرات سريع در جامعه، اين ضرورت را ايجاب مي كند كه شهروندان اطلاعات و آگاهيهاي خود را به روز كنند تا در دام آسيبهاي اجتماعي و جرايم نيفتند و قرباني آسيبها نشوند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان يزددر پايان افزود: بي شك مشاركت مردم و توجه همگان در حفظ اموال خود، رعايت نظم و مقررات بويژه در حوزه راهنمايي و رانندگي، ارتقاي سطح مهارت هاي زندگي و آگاهي اجتماعي در كاهش آسيب هاي اجتماعي و افزايش احساس امنيت نقش بسزايي دارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا