یزدفردا"علی دارابی، ‌ قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر این‌که اعتراض از حقوق اولیه شهروندی است، گفت:‌ نسل جوان مطالبات، تقاضاها، آرمان‌ها و جهان متفاوتی از ما دارد. این جوانان معترض فرزندان ما هستند. باید صداها را شنید. باید با زبان تکریم، اقناع، احترام با آن‌ها سخن گفت.

به گزارش شبکه شرق، ‌معاون میراث فرهنگی در یادداشت کوتاهی که در حساب کاربری اینستاگرامش منتشر کرده، با اشاره به این‌که به خاطر ابتلا به کرونا و نیز مشکلات ناشی از حوادث اخیر پس از چند هفته موفق به برقراری ارتباط دوباره [از طریق فضای مجازی] شده است، به موضوع حق اعتراض اشاره کرده و نوشته است: «در مهرماه اعتراضات و اجتماعات زیادی که محور آن «زنان و جوانان» بودند صورت گرفت. فوت خانم مهسا امینی که به دنبال احضار گشت ارشاد علت اولیه این سلسله وقایع بود.

 

این اعتراضات بعدا در جاهایی تبدیل به اغتشاش، درگیری و آشوب در کشور شد. اعتراض از حقوق اولیه شهروندی است، اما اغتشاش و آشوب به خصوص آن‌که ضدانقلاب، منافقین، سلطنت‌طلبان، رژیم غاصب و آدم‌کش اسرائیل و ائتلاف آمریکا و حامیان او با نقش آفرینی رسانه‌های سعودی و انگلیسی و آمریکایی ... باشد که خط تجزیه‌طلبی و آشوب در کشور را دنبال کند محکوم و همه ما ایرانیان باید در برابر دشمنان ایران عزیز متحد و یکپارچه باشیم.»

 

دارابی که پیش از انتصاب در وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی، در سازمان صدا و سیما مسؤولیت داشت و درحال حاضر عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما است و به عنوان محقق در حوزه ارتباطات و انقلاب اسلامی ایران شناخته می‌شود، در ادامه این نوشتار آورده است: «روی دیگر سخن آن است که باید صداها را شنید. نسل جوان مطالبات، تقاضاها، آرمان‌ها و جهان متفاوتی از ما دارد. این جوانان معترض فرزندان ما هستند، دختران و پسران جوانی که فردای بهتر و ایرانی آبادتر و آزادتر می‌خواهند. دانش آموزان، دانشجویان در خط مقدم مطالبه‌گری هستند، این ویژگی‌های نسل جوان است. باید با زبان تکریم، اقناع، احترام با آن‌ها سخن گفت. نگاه و سلیقه‌های متفاوت آن‌ها را به رسمیت شناخت.

 

اصلاحات و تغییرات باید به موقع و در زمان خود صورت گیرد. از اصلاح ساختار تا رفتار و گفتار، باید مدل حکمرانی و مدیریتی کشور را برابر آموزه‌های امام خمینی (ره) که بر عنصر «زمان، مکان و نسل» تاکید داشت مورد توجه قرار دهیم، مطلبی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نخبگان دانشگاهی با تاکید بر نقش‌آفرینی نسل جوان از آنان به عنوان «مایه آبروی ایران و موفق در هر عرصه‌ای که ورود کرده‌اند که قابل تحسین محافل علمی جهان بوده‌ است» یاد کرد، و با این نگاه باید به نسل جوان نگریست و با کرامت و احترام با آنان سخن گفت.»

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا